Co je domov?

08.11.2012 01:19

Minulý týden jsem při občanské výchově položila žáčkům v 1.B zdánlivě prostou otázku - Co je to domov? Že otázka až tak prostá není, to mi došlo v okamžiku, kdy jsem se chystala odpovědi zpracovat do grafu či podobného přehledného výstupu. Nakonec jsem rezignovala a zvolila si cestu nejmenšího odporu - odpovědi jsem prostě přepsala. Snažila jsem se přitom zachovat autentický ráz výpovědi, takže někde je ponechána (či alespoň naznačena) i svérázná grafická úprava. Přeji příjemné počteníčko.

„Domov je hustý barák, ve kterým bydlím skládá se z betonu omítky oken bazénu, trampolíny, velké zahrady a fotbalové brány V domově jsou moje rodiče a sestra“

„Jestli přijdeme z jiného státu je to Česká republika. Jestli z jiného města je to Ústí nad Orlicí. Jestli půjdu ze školy tak to je panelák v naší ulici.“

„U nás doma máma, táta a sestry. A taky hřiště a taky u babičky. V nebi (po doufejme smrti) = tak kde se cítím dobře“

„Pro mě je domov tam, kde se mi dostane Božího požehnání a láska Boží.“

„místo kde se každý cítí nejlíp, líbí se mu tam nejvíc a má to tam nejraději“

„Domov je pro mě místo, když tam můžeš třeba spát nebo jíst kdykoliv se ti zachce prostě rodinný dům je pro mě ideální.“

„je to budova ve které žijeme celé dětství“

„Domov je místo kde se cítíme nejlépe a nejbezpečněji a obklopení kamarády, sourozenci a rodiči. To je domov aspoň podle mě!!“

„Tam se cítím dobře, nemusím se ničeho bát (např. špatných známek) jsem tam s celou rodinou.“

„Můj pokojíček v našem domě – ÚO + Česká rep.“

„rodina a naše zvířátka náš dům a sourozenci

„postel“

„1. Náš byt / 2. Naše rodinná chata / 3. Naše galaxie Mléčná d. / 4. Naše město“

„(Artemis) pes, postel, kamarádi, rodina, teplo, držet spolu, nebýt na sebe zlí“

„rodina, kamarádi, můj kocourek Mucek, (celý dům), povinost (studium)“

rodina a mí dva kocourci PS: TAKY POSTEL!!“

„Domov je tam, kam se rádi vracíme, místo ke kterému máme nějaký vztah, místo, které máme opravdu rádi Nemusí to být ani tam kde bydlíme. Může to být např. u babičky, ve škole atd. Doma by měla tvořit pohodová atmosféra a příměří. Pro mě je škola určitě 2. doma“

„Svět.“

„Domov je pro mě tam kde se cítím dobře a kde se nikdo necítí špatně. Tam kde máme své blízké.“

„Tam kde bydlím a Hlavně kde Mám Rodinu.“

„Domov žiju v něm abych přežil MŮJ DRUHÝ DOMOV JE MOŘE A SNÍH

„rodina / zvířata / láska / jídlo / dětství“

„můj domov je místo kde bydlím už od malička mám tam rodinu a mám to tam ráda :)“

„Domov – místo, kde trávíme většinu času. místo kde se cítíme bezpečně.“

„Domov je pro mě příroda a taky tam kde je rodina. Chalupa, škola, byt u babičky.“

„BEZVADNÉ ÚSTÍ NAD ORLICÍ (ŘEKY, HORY, ULICE, NÁMĚSTÍ)“

„Panelák ve kterým bydlím“

„Rodina, láska, důvěra, ochrana, bezpečnost, pohodlí, hezké emoce, zvířata“

 

Vyhledávání