Hodnocení učitele - zadání
Někoho ohodnotit - to není jen tak. Člověk si může pěkně polámat hlavu, když má svému bližnímu vytknout chyby a zdůraznit jeho přednosti jen pomocí číselné škály. Osobně bych se bez této části učitelské profese úplně obešla, ale tak nějak mi to není přáno. :-D Aby si ale i studentíci sami vyzkoušli náročnost takového úkonu, rozhodla jsem se jim nabídnout revanš za uplynulé třídní schůzky. Poslala jsem jim odkaz na anonymní dotazník (třeba se je naučím vytvářet rychleji - praxí se přece člověk zdokonaluje! :-)), kde jsem je požádala o hodnocení mé práce. S velkým napětím jsem očekávala, jak si u nich povedu - právě anonymita šetření svádí k větší kritičnosti a někdy až bezohlednosti. A jak to celé dopadlo?
Zde jest mé vysvědčení:
5.B - ZSV | ||
Připravenost na hodiny | 1 (1,28) | 1 (18x), 2 (1x), 3 (1x), 4 (1x), 5 (0x) |
Odborná způsobilost | 1-2 (1,52) | 1 (13x), 2 (7x), 3 (0x), 4 (0x), 5 (1x) |
Spravedlnost | 2 (1,61) | 1 (12x), 2 (7x), 3 (0x), 4 (2x), 5 (0x) |
Zajímavost předmětu | 2 (2,33) | 1 (6x), 2 (7x), 3 (5x), 4 (1x), 5 (2x) |
Celkové hodnocení | 2 (1, 86) | 1 (9x), 2 (7x), 3 (4x), 4 (1x), 5 (0x) |
2.A - ZSV | ||
Připravenost na hodiny | 1 (1,22) | 1 (15x), 2 (2x), 3 (1x), 4 (0x), 5 (0x) |
Odborná způsobilost | 2 (1,67) | 1 (6x), 2 (12x), 3 (0x), 4 (0x), 5 (0x) |
Spravedlnost | 1 (1,00) | 1 (18x), 2 (0x), 3 (0x), 4 (0x), 5 (0x) |
Zajímavost předmětu | 2 (2,17) | 1 (3x), 2 (10x), 3 (4x), 4 (1x), 5 (0x) |
Celkové hodnocení | 2 (1,72) | 1 (6x), 2 (11x), 3 (1x), 4 (0x), 5 (0x) |
6.B - ČJ | ||
Připravenost na hodiny | 1 (1,29) | 1 (12x), 2 (5x), 3 (0x), 4 (0x), 5 (0x) |
Odborná způsobilost | 2 (1,65) | 1 (7x), 2 (9x), 3 (1x), 4 (0x), 5 (0x) |
Spravedlnost | 2 (1,58) | 1 (9x), 2 (6x), 3 (2x), 4 (0x), 5 (0x) |
Zajímavost předmětu | 2 (2,06) | 1 (5x), 2 (7x), 3 (4x), 4 (1x), 5 (0x) |
Celkové hodnocení | 2 (1,65) | 1 (7x), 2 (9x), 3 (1x), 4 (0x), 5 (0x) |
Nejvíc mi ovšem pomohla slovní ZV, slovní hodnocení. Díky němu vím, že bych měla zpomalit při výkladu, nediktovat tolik poznámek do sešitu a celkově pojmout hodiny hravěji (ehm). :-) Tak uvidíme, jestli se hodnocení nějak projeví ve druhém pololetí, budu se snažit.